dagishundarna

Direktlänk till inlägg 10 juni 2011

Promenader!

Av Karlstads Hunddagis - 10 juni 2011 15:16

Våra dagar är fyllda av promenader! Långa, korta, till och från hagen, badturer, skogsturer, snabba, långsamma osv.... Det allra bästa tycker jag är när man får uppleva promenader med "flow", när jag och hundarna liksom är ett. När alla är avslappnade och bara lunkar på i harmoni, och minsta vink om tempoförändring eller sväng upplevs som att hundarna bara flyter med vid min sida. Detta skapar ett underbart lugn. Idag avslutade jag min vecka med en sådan promenad, så jag (och förhoppningsvis hundarna) går nu hem med lugn och ro i både kropp och själ!


 

Det finns mycket att titta på i omgivningarna!

-Så lunka vi så småningom...

Småttingarna är på väg ut!

-Vilket håll ska vi gå åt idag fröken?? 

-Jag kan visa vägen jag!

-Kom igen, släpp oss nu så vi får busa i hagen!!!

Nöjda hundar på väg in från hagen.

-Öppna!!! Nu måste vi in och sova efter allt bus i hagen...

 
 
kicki

kicki

11 juni 2011 18:21

Å så mysigt ni har det...känner igen en del hundar från den tid vår Ville var hos er. Det är nu 2 år sedan han fick tas bort efter en galloperande canser som tog hans liv på 3 veckor. Vet inte om ni kommer ihåg oss och honom men ni skall veta att han hade 1 ljuvligt år hos er. Tack för att ni finns, ni gör ett hundjobb...skickar en stor kram till er alla. Villes matte (Wahtelhund)

http://blogg.vf.se/kicki

Karlstads Hunddagis

12 juni 2011 21:27

Självklart minns vi Ville, han var en supermysig hund som rycktes bort alldeles för tidigt:( Tack för fina ord om oss!

 
Ingen bild

Helena Fridh

13 juni 2011 15:01

Ha ha är det möjligt att uppleva "flow" på promenaden med en viss trefärgad aussie i kopplet :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karlstads Hunddagis - 28 maj 2020 18:37

                                                                                          ...

Av Karlstads Hunddagis - 15 april 2020 16:38


                                                                                      ...

Av Karlstads Hunddagis - 3 mars 2020 12:15

                                                                                                          ...

Av Karlstads Hunddagis - 30 januari 2020 20:15

                                                                                    ...

Av Karlstads Hunddagis - 23 oktober 2019 17:00


                                                                                                              ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards