dagishundarna

Alla inlägg den 9 oktober 2012

Av Karlstads Hunddagis - 9 oktober 2012 14:17

Efter en natts storm så hade flera stora trädgrenar knäckts i hagen. En trädfällningsfirma fick komma och såga ner dessa, och kapade upp dem i mindre delar så det skulle bli lättare för dagispersonalen att kasta. Men då kom några kreativa fröknar på att vi kunde bygga lite hinder och annat kul till hundarna! Sagt och gjort! Detta blev MYCKET uppskattat av vovvarna! De har hoppat, grävt, gnagt, balanserat, sprungit runt.... (se bilder i dagens blogg)!


Då och då har vi duktiga praktikanter från Hundsportgymnasitet och Lillerudsgymnaiet hos oss. Nyligen fick vi ett brev från en elev;

-"Praktiken var alldeles för kort och dagarna har gått fruktansvärt fort. Men jag har haft det väldigt roligt och lärt mig mycket under mina två veckor hos er. Känner att jag blivit trevligt bemött och jag har fäst mig med hundarna. Jag hoppas ni varit nöjda över min insats och att ni tycker tycker att jag skött mig bra. Jag skulle jättegärna komma tillbaka till er..."

  


-Va duktiga ni är som tittar in i kameran! (eller var det kanske godiset de ville åt   )

-"Den som väntar på något gott..!" (en del är ihärdigare än andra   )

-"Sorry, dags att kopplas och gå in! Kom nu! Ni har faktiskt varit ute i nästan två timmar!"


Busfröna!   


Livet på en pinne!


-"Man ska ta hand om varandra."  


 

Bästa lekkompisar!


-"Suck... ingen divan till soffan, och sen ställer de in fåtöljer för Yorkshireterriers..."


Småhundsbus.


Småhundsbus i närbild!

Här delas det lika på utrymmet!

Ibland kan man bara stå och titta på hundarna, och bli alldeles varm i hjärtat.   



-"Vadå... varför tror ni att det är JAG som tuggat sönder filten? Jag är faktiskt HELT oskyldig!"   

-

Bästa utsiktsplatsen  i hagen! 

  

Det bästa på hela dagen; mysstund! (i alla fall om man frågar personalen   ). 

Vinke vink från dagis för denna gången! 

      

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards