dagishundarna

Alla inlägg under juni 2011

Av Karlstads Hunddagis - 29 juni 2011 14:30

Idag har vi filmat busfrön i hagen!  



 

Av Karlstads Hunddagis - 23 juni 2011 15:55

Idag har vi firat på dagis! Vi har haft lite midsommarmys och bundit kransar som vi smyckat hundarna med. Vi har fått hemmalagad pizza och TVÅ tårtor! Den ena fick vi av en dagismatte och vi blev väldigt glada för den!




Här kommer lite slapparfoton från denna veckan: 

           


Vi önskar alla en riktigt trevlig midsommar!!  

     

Av Karlstads Hunddagis - 17 juni 2011 11:05

Nu när solen tittar fram och värmen stigen är det klart hundarna ska få svalka av sig lite i och då har vi ju älven bara några hundra meter bort. 

Det är väldigt rolig att se hur olika hundar beter sig i vattnet. Allt från att plaska eller simma runt lite till att helt galet slänga sig hit och dit i ett lyckorus av att få bada. En del nöjer sig med att bara doppa tassarna lite eller väntar på stranden till det är dags att gå igen. Alla gillar ju inte att bada.





 



  

Det är säkrast att vara kvar på land. Vatten är inte kul. 


 


 

Här finns det intressanta grejer att sniffa på.



 


Min pinne!



 


Simma, simma, simma! 



 


 

Färdigbabade och på väg upp.  

   

Av Karlstads Hunddagis - 10 juni 2011 15:16

Våra dagar är fyllda av promenader! Långa, korta, till och från hagen, badturer, skogsturer, snabba, långsamma osv.... Det allra bästa tycker jag är när man får uppleva promenader med "flow", när jag och hundarna liksom är ett. När alla är avslappnade och bara lunkar på i harmoni, och minsta vink om tempoförändring eller sväng upplevs som att hundarna bara flyter med vid min sida. Detta skapar ett underbart lugn. Idag avslutade jag min vecka med en sådan promenad, så jag (och förhoppningsvis hundarna) går nu hem med lugn och ro i både kropp och själ!


 

Det finns mycket att titta på i omgivningarna!

-Så lunka vi så småningom...

Småttingarna är på väg ut!

-Vilket håll ska vi gå åt idag fröken?? 

-Jag kan visa vägen jag!

-Kom igen, släpp oss nu så vi får busa i hagen!!!

Nöjda hundar på väg in från hagen.

-Öppna!!! Nu måste vi in och sova efter allt bus i hagen...

Av Karlstads Hunddagis - 3 juni 2011 16:04

Idag har det varit få hundar och fröknar på dagis. De flesta har varit lediga och säkert njutit av solen. Men vi har också njutit lite extra idag! Vi har haft tid till extra mys.



I hagen har det varit en riktig slappardag! Och på promenadera blev det extra mycket tid till bad i älven. Mycket uppskattat av de flesta hundarna.  


Vårkänslorna flödade i hagen! Och fröken har pussat mer än vanligt på hundarna, vilket kanske inte är jätteuppskattat av alla :-/, men jag är säker på att de känner sig omtyckta!   

 

Sen har det sovits och snarkats... Vi tog faktiskt en eftermiddagsfika idag, i form av hundkex. Detta var mycket populärt, och hundarna tyckte bestämt att vi skulle införa detta till en rutin varje dag.

Och kan ni tänka er! Idag fick jag till och med "hjäp" med bloggandet!

Ha en riktigt härlig långhelg med mycket hundaktiviteter!

  

Av Karlstads Hunddagis - 1 juni 2011 21:18

Varje dag får dagishundarna springa fritt i vår rasthage. De är uppdelade i tre olika grupper så de får umgås med likasinnade. Här kommer lite mingelbilder från vår härliga hage! :-)


                                     

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards